I am half a heart without you

Publicerad 2013-12-11 00:03:24 i Allmänt,

För en tid sedan, närmare en måndag nu, så var Simon här på besök igen. Vi hade det himla mysigt och jag tänkte dela med mig lite av vad vi gjorde under dessa fem dagar. 
 
Vi gjorde det obligatoriska när man bor i en Robin Hood tokig stad, nämligen åkte till Sherwood skogen och strosade runt bland träd och solsken. Det var dock inte vilka träd som helst vi såg utan the Major Oak stod där så gammal och stor. Dock blev jag lite besviken av att trädet hade massa ställningar runt sig som förstörde naturkänslan men jag är förstående för att träd också behöver lite stöd när de blir äldre, stackarn var ju trots allt mellan 800-1000 år gammal.  
Från Sherwood skogen promenerade vi sedan till en intilliggande by, Edwinstowe. Det var en väldigt liten och mysig by och jag uppskattar att få se lite av Englands landsbygd också. Trots att invånarantalet troligtvis var få så fanns där så klart en bar som för övrigt hade blivit utnämnd till bästa bar i hela Nottinghamshire för något år sedan. Där åt vi lunch och Simon beställde en "basket with fish and chpis" vilken faktiskt serverades i en korg, det tyckte jag var roligt och värt att knäppa ett kort på. 
 
Nästa mål blev att besöka Rufford Abbey Country Park. En väldigt stor park som var fint klädd i höstens alla färger. 
En annan dag åkte vi för att kolla in Nottinghams grannstad, Derby, för vi hade hört att det var en julmarknad där. Efter en hel del letande och nä-nu-ger-jag-upp känsla från mitt håll hittade vi julmarknaden och den var värd besväret! Glömde tyvärr att ta ett kort på själva marknaden men den var full med mat, dryck och fina prylar, och bästa av allt så var den full med julstämmning. Vi köpte oss en julgranskula och ett doftljus. Därefter gick vi in till centrum av Derby som var finare än vad jag hade förväntat mig med julbelysning, gamla hus och små gator. De hade också ett maffigt köpcenter som vi kollade in. 
En dag var vi för trötta för att gå ut och äta så vi köpte med kinamat till hotellrummet och såg en film i sängen! Utanför fönstret kunde vi se natten ramla in över Nottingham.
Vi gick även på promenad och utforskade lite mer av Nottingham. Annars ser jag ju för det mesta bara city kärnan/Universitetet/Beeston.
God mat har vi ätit också, mums så mycket god mat, blir hungrig av att tänka på det... Bland annat Sushi på rullande band! Sushi är min nya favorit tror jag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela