Julfest

Publicerad 2013-12-11 17:49:27 i Allmänt,

I början av december anordnade Broadgate Park en julfest för sina hyresgäster. Det utlovades en fin trerättersmiddag, underhållning, radiostyrda bilar (konstig kombination jag vet..) och dans för ynka 10 pund. Det kunde vi ju bara inte tacka nej till så jag och mina roomies klädde oss julfint och hoppade på bussen till . Det var över förväntat fint, kanske den finaste festlighet jag varit på! 
 
Det första vi möttes av var en stor entré där folk i långa klänningar och kostym stod och minglade medan en utklädd dam stod på en balkong och sjön ut över folksamlingen. Det hela kändes väldigt pampigt, lite extra-allt-känsla ungefär:
I entrén fanns även en fotograf redo för att knäppa kort på alla glada studenter och för första gången på hela terminen lyckades vi få ett kort på alla oss i korridoren tillsammans:
Efter en stund började fantomen på operan spelas i högtalarna och det var dags att förflytta sig in till matsalen. Här inne var det väldigt mysigt med stora ljusstakar på varje runt bord, flertalet bestick och en liten smällkaramell vid varje tallrik. I taket lyste massvis med små lampor som en stjärnhimmel och undertiden vi åt bjöds det på underhållning:
När vi hade ätit oss mätta förvandlades sedan scenen till ett dansgolv fullt med finklädda studenter där det blev lite dans innan det var dags för hemfärd för min del. 
 
 
    
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela