Pernilla in Whoville

Publicerad 2013-12-04 10:30:59 i Allmänt,

Alla som känner mig, eller nej förresten man behöver nog inte känna mig särskilt bra för att förstå att jag är genuint, rakt igenom tokig i julen. I år lite extra mycket eftersom julen innebär mer än vanligt då jag kommer hem till jul, hem till min älskling och vår lägenhet. Julen är då jag äntligen ska få träffa mina vänner och min familj igen. Att göra detta i en miljö fylld med tomtar, glögg och gnistrande julgranar gör ju inte det hela sämre direkt. 
 
Här i Nottingham började julsakerna dyka upp i affärerna direkt efter Halloween och på stadens gator arbetade de med att sätta upp julbelysning mellan pelare och hus. Jag var inte sen med att stå och dreggla över julbelysningen, julgranskulor och annat fint. Nu när vi har gått in i december månad har julen gjort sig ännu tydligare här i Nottingham. Det som förut var stora torget (The Market Square) har nu förvandlats till Winter Wonderland. Där finns gammeldags små bodar säljer varma drycker, mat eller hantverk, julmusik spelas över hela torget och för den lite mer sportiga kan man ta en tur på den lilla skridoskobanan. Himmelriket för en som är så svag för julen som jag, och där ska jag befinna mig idag igen för att inhandla årets julklappar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela