Manchester

Publicerad 2013-11-11 20:15:00 i Allmänt,

I lördags utforskade jag Manchester tillsammans med två av mina korridorsvänner. Vi hade otur med vädret då det regnade mycket näsintill hela dagen samt haglade och åskade vid vissa tillfällen. Det blev därför inte så mycket promenerande runt i staden utan vi gick mest från en affär till en annan till ett fik till en affär till en restaurang o.s.v. för att undvika att bli dyngsura (vilket jag ändå inte lyckades med..). Vi hann dock se det vi ville ändå, däribland en konst och hantverks marknad, ett gammalt bibliotek i Harry Potter-stuk och Manchester United's hemmaarena Old Trafford. 
 
När vi kom in till Manchester centrum doftade det så gott från en matmarknad så vi kunde inte låta bli att köpa lunch där, och en cupcake till efterrätt!
Konst och hantverks center
Pubar i Manchester 
Regniga gatan
Katedral (bör tilläggas att det har funnits i varje brittisk stad jag varit i..)
Ett häftigt glashus låg bredvid ett bibliotek från 1890, märklig kontrast! 
Tänkvärd dikt i biblioteket. 
John Rylands library!
Old Trafford
   

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2013-11-12 07:38:56

Fina bilder! Synd att det är så dåligt väder. Men jag antar att upplevelsen fastnar i minnet ändå.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela