Min första dröm i halvtid

Publicerad 2013-11-01 11:19:03 i Allmänt,

Godmorgon! Varje morgon när jag vaknar brukar jag tänka tillbaka på vad jag har drömt den natten, eftersom jag drömmer tydliga drömmar nästan varje natt. Idag fick jag mig en trevlig överraskning då hela min dröm var på engelska. Den handlade inte om något speciellt "engelskt", bara att alla pratade engelska istället för svenska. Det fick mig att stiga upp ur sängen med ett leende på läpparna denna morgon.  
 
Idag har jag varit här i Nottingham halva tiden, jag kan knappt förstå att det är sant. Det ska bli mysigt att komma hem men det är fortfarande så mycket jag vill hinna göra här, platser jag vill se och erfarenheter jag vill samla på mig. Det finns så mycket roligt och annorlunda att hitta på att jag tror jag måste inse att det krävs mer än en termin för att hinna se allt jag vill, men jag gör så gott jag kan under min tid här. Imorgon bitti ska jag och Ching åka på en weekend till västkusten där vi ska besöka städerna Bristol och Bath, det ser jag fram emot. Bristol är mest känt för sin street art och konstnären Banksy medan Bath är känt för sin vackra romerska arkitektur som har placerat staden på Unescos världsarvslista.
 
Ett smakprov på lite street art från Banksy: 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2013-11-02 10:37:43

Jag önskar dig en trevlig resa och att du får många roliga minnen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela