Blockparty

Publicerad 2013-10-28 11:21:00 i Allmänt,

Igår kväll hade vi blockparty, en fest för alla som bor i vårt hus (Hazels). Det var en trevlig tillställning och jag insåg att det var betydligt fler än jag trodde som jag inte hade mött alls tidigare, så det var en rolig överraskning. Efter en halvtimme med lite obekväma artighets konversationer och folk i rader längs med väggarna blev det riktigt härlig stämmning! Jag träffade väldigt många härliga människor ståendes där på korridorens heltäckningsmatta. Det disskuterades allt från societies, resor och break-ups till reklambranchen och Kinas censur av sociala medier så som Facebook. Att tillägas är att jag pratade om detta med en tjej från Kina och en från Korea, det var minst sagt intressant och lärorikt! 
 
Festen var mer åt buffé-kalas-mingel hållet då alla som ville fick ta med något snacks som sedan placerades på en lång rad i mitten av korridoren. Jag och Ching spenderade därför vår lördag med att baka muffins till denna tillställning, och ja det tog oss nästan en hel lördag att baka två satser med muffins. 1) Vi var tvugna att handla alla ingredienser. 2) Det står inga mått på vår ugn hur många grader det är, vilken värme etc. Det finns helt enkelt tre knappar som man får snurra på lite hur som och hoppas på det bästa. Tydligen lyckades vi pricka rätt för våra hallon/citron och banan/choklad muffins var mycket uppskattade och försvann i ett naffs!
 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2013-10-28 12:24:17

Så kul för dig att träffa människor från så många olika nationer. Det är svårt att föreställa sig din situation. Det låter som en saga. Kram

Svar: Ja det är väldigt roligt! :)
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela