Höstpromenader, gofika och massa kärlek på det

Publicerad 2013-10-27 17:13:00 i Allmänt,

Förra helgen var Simon här på besök och gudars vad jag har saknat honom. Vi hade en så underbart bra helg att jag tyckte han kunde stannat kvar och bott här i mitt rum med mig. Men vi båda visste ju att det inte gick så vi passade på att njuta ordentligt av att få umgås de dagar vi hade. Vi åt på fina restauranger, tittade på lite turistattraktioner och promenerade runt i ett höstigt Nottingham. Jag tänkte dela med mig av några bilder från en av de finaste helgerna i mitt liv.  
Efter att jag haft min presentation i Intervention in Africa på torsdag morgon (som jag både överlevde mentalt och fick bra betyg på..!) köpte vi cappuchino högst upp i Portland Building, sedan promenerade runt sjön och avnjöt vårt kaffe på en solig bänk.  
På eftermiddagen promenerade vi runt i Beeston, vilket är området där jag bor. Vi kikade i lite secondhand affärer innan det var dags för lunch bland alla öldrickande britter. På kvällen åt vi världens godaste hamburgare på Friday's och en mumsig glassdessert som pricken över i:et. Hur vi orkade allting är fortfarande en gåta. Därefter besökte vi "spa" avdelningen på hotellet, spa med kaninöron eftersom det mer var badhus-känsla med en normaltempererad pool och en bastu. 
 
Efter att ha sovit gudomligt skönt (i min säng i rummet känns resåren igenom madrassen, så man får ligga strategiskt för att få en god natts sömn, och där saknas också en Simon så klart) och ätit hotellfrukost var vi redo för att promenara till stan. Där spenderade vi sedan resten av dagen med att gå runt och kolla på The Market Square, alla fina hus, köpa lyxchoklad, shoppa kläder och dricka te på ett typiskt brittiskt teahouse. Lite roligt var att vi missförstod hur man skulle göra med tekannan. Då vi bara fick en tesil delade vi solidariskt och använde den en i taget. När vi druckit två koppar te och ett annat sällskap slår sig ner bredvid oss får vi se att man visst skulle ha hällt ner alla blad i tekannan och sedan silat genom tesilen när man häller i koppen.. En till kopp te fick det bli då och på rätt sätt den gången!
På kvällen åt vi på en brasiliansk restaurang vilket var mycket smarrigt. 
På lördagen var det dags att besöka Nottinghams slott. Där promenerade vi runt i slottsträdgården och kollade en stund på muséet. Vi gick även på en guidad tur i grottorna under slottet vilket var roligt då guiden hade många intressanta historier att berätta.
Efter att ha besökt slottet promenerade vi längs Trent River och kände oss som hemma när vi upptäckte att det fanns slussar här också. På eftermiddagen såg vi på när det spelades tv-spel på stora torget och sedan gick vi till ett fik och delade på två väldigt mumsiga tårtbitar. Den sista bilden är tagen på The Market Square under vår kvällspromenad.
 
Till slut, och mot vår vilja, blev det söndag och vår sista heldag tillsammans. Den spenderade vi med att gå upp tidigt och göra så lite som möjligt, så dagen blev lång. Vi promenerade runt i bostadsområden, pussades på trottoaren och drack Irish Coffe i en kyrka som är omgjord till en restaurang, en väldigt häftig sådan! På kvällen firade vi (i efterhand) att vi nu har varit tillsammans i fyra år. Vi klädde oss i finkläder och åt middag på en Italiensk restaurang, därefter dessert på en restaurang med väggarna fulla av tavlor på känsidar och scener ur filmer. 
 
Efter fantastiskt fin helg och ett tårfyllt farväl är det nu 25 dagar kvar tills jag står där på busstationen igen och väntar på min älskling, jag längtar. 

Kommentarer

Postat av: Mamma Stina

Publicerad 2013-10-27 21:46:41

Vilka underbara dagar ni fick och vilken fin miljö!

Postat av: Tovelito

Publicerad 2013-11-04 23:05:33

Asså ja dör så fina ni är o du i den där röda klänningen!!! Lady in red<3 vill ba pussa på dig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela