Tivoli

Publicerad 2013-10-23 22:16:00 i Allmänt,

I början av oktober var det "Goose Fair" här i Nottingham vilket är ett årligt tivoli och något som vi definitivt inte ville missa! Vi åkte dit en lördagkväll och strosade runt bland massvis av karuseller som lyste upp mörkret och blinkade i alla möjliga färger. Det var nog det största och vackraste tivoli jag sett, det såg ut precis som på film, lite smått sagolikt. Lite skeptiska till att karusellerna bara var där tillfälligt (tänkt om någon glömt en skruv??) valde jag och Therése att bara åka en karusell där vi bedömde att sannolikheten för att vi skulle klara oss med livet i behåll om den gick sönder var hög. Vi såg andra åka karuseller som i mina ögon såg ut som en mardröm och jag blev yr bara av att titta upp på dem. Jag undrar vad det är med att flyga upp och ner och hit och dit som folk finner så fascinerande. 
 
Istället spelade vi lite spel i hopp om att vinna ett bamsestort gosedjur att krama om natten. Det fanns många roliga spel, nästan inget var bara lotteri vilket var roligt men kanske inte till vår fördel. Det var allt från luftgevär, basket och potatiskastning till att fiska upp ankor ur en damm. Det var på den sistnämnda som vi båda fick napp och jag vann min kära lilla snögubbe som numera går under namnet Mr. Snowman och bor med mig i mitt lilla rum. Att det sedan var vinst varje gång på det spelet hör ju inte historian till..
Godnatt från mig och Mr Snowman!
 

Kommentarer

Postat av: Tovelito

Publicerad 2013-11-04 23:07:46

Tivoliiiiiiiiiii!!!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela