University of Nottingham

Publicerad 2013-09-26 12:41:30 i Allmänt,

I måndags var första mötet på skolan, vi hämtade välkomstpaket med info om hur man registrerar sig, läste blanketterna, blev förvirrade, gick tillbaka och frågade frågor, blev mer förvirrade osv. Ungefär så såg min måndag ut fram till klockan två då vi gick på en presentation för alla utbyesstudenter om hur den byråkratiska delen går till. Efter att ha gått på flertalet informationsmöten kan jag nu andas ut och invänta måndagens kursstart. Det ska bli spännande och jag ser faktiskt fram emot att börja plugga nu. Det beror delvis på att jag är en studienörd men också att jag bara valde kurser utifrån intresse istället för det som är "bra att ha". Jag fick plats på de kurser jag hade önskat att läsa så den här hösten kommer jag gräva ner mig i följande:
  • Intervention in Africa
  • International Politics of Race
  • Cognitive Psychology
Universitetet här är otroligt fint vilket troligtvis är ytterligare en anledning till att jag känner mig motiverad till att börja plugga. Det heter ju University Park och namnet stämmer verkligen, det är grönt och fina promenadvägar överallt. Jag tror det kommer bli många promenader runt sjön när jag behöver en paus från pluggandet. 
 
Det här är Portland building, här finns affärer, restauranger, bar, student service och mycket därtill. 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2013-09-26 21:14:10

Underbart vackert!

Postat av: Tovelito

Publicerad 2013-10-01 22:25:40

Wow så fint!! O älskar bilden på dig. Passar in perfekt i miljön, som en riktig british school gurl <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela